Direktlänk till inlägg 12 juli 2020

Semesterveckan v29 2020 del 1

Av Anna-Lena och Thomas - 12 juli 2020 17:30

Då var det då dags att åka iväg på ett längre äventyr. Tillsammans med dottern Angelica, svärsonen Alex och ett barnbarn som heter Maili. Även svärsonens föräldrar skulle med i sin husvagn. Ända ner till Varberg skulle vi. 87,3 mil bort. Vi skulle vara borta en hel vecka.

Denna gång fick hunden stanna hemma med hundvakt. Han skulle ha det bättre så.

Vi åkte inte förren på söndagen den 12 juli för Alex var tvungen att jobba till kl 15. Men när han kom hem så var vi startklara och vi drog iväg.

Madde och Göran, de med husvagnen, hade åkt iförväg några dagar för de skulle mellanlanda i Oxelösund hos sin släkt.

Så nu på första etappen skulle vi ta oss ner till Nyköping där vi skulle stå över natten och den sträckan var 50 mil. Vi skulle köra E4 till Gävle och sedan skulle vi köra över Gysinge-Enköping-Strängnäs-Malmköping-Nyköping. Denna väg valde vi för det är lättare att stanna efter den vägen eftersom vi hade lilla Maili med oss som behövde rastas lite och byta blöja osv lite då och då.

När vi kom ner efter Tönnebro så öppnades hilmen.Regnet öste ner och himlen lystes upp av blixtar...nu var vi ute med husbilen igen :-)

Men efter ett tag så sken solen igen och det var riktigt vackra vyer vi fick se längs vägen ner till Nyköping

Vi gjorde några stopp efter vägen för både mat, fika, lek och blöjbyten men tillslut kom vi fram till Nyköping. Barnen fortsatte ut till Oxelösund till Madde och Göran för de skull ebo i husvagnen med dom.

Thomas och jag sökte upp en ställplatsen Nyköping Hamnen. Den var smockfull. Så det var bara att fara vidare till nästa ställplats vid gästhamnen. Den var tom men mörk och otrevlig så vi ställde oss på en parkering strax före tillsammans med en annan husbil. Tyvärr så var deet ett tillhåll för Epatraktorer och Moppebilar så hela natten gasades det och spelades hög musik så någon sömn fick vi nästan inte.

När klockan var 7 på morgonen gav vi upp och gick ut och promenerade en sväng runt där i Nyköping. Vackra promenadstråk så vi njöt i fulla drag.

Sedan åkte vi för att möta upp de andra och vi började rulla mot Varberg

En olyckskö fastnade vi i men det rullade sakta framåt hela tiden

Vi rastade vid Brahehus. Där var det trångt på parkeringarna av olika fordon och mycket människor i rörelse. Vi kokade kaffe och satt framför husbilen och njöt av god fika och vacker utsikt över slottsruinen

Rolig husbil som stod parkerad vid Brahehus

Tillslut var vi framme på Campingen Getterön i Varberg.    https://getteronscamping.se/

Båda ekipagen på plats så då kunde vi gå till restaurangen på campingen och njuta av en öl. Nu skulle semesteräventyren börja på allvar

Maili passade på att städa lite på mommes bord i husbilen